LE' CIK DA'S FAMILIA

on Saturday, November 15, 2014


Antara insan yang banyak berjasa sepanjang di Sarawak,
Ayah Da and Le' Familia.

Walaupun Ayah Da tu adik kepada Ma,
So, jadi Ayah sedara la kan.
Tapi aku lagi rapat ngn isterinya, Cik Da.
Mugkin sebab Ayah Da jarang ada kat rumah kot.
And lagi selesa kalau nak gosip-gosip sesama pempuan.

Dari first day aku sampai Sarawak,
Sampailah last day sebagai student di Sarawak,
They are always with me.

Selalu call tanya khabar,
Selalu juga bagi duit belanja,
Rumah mereka port aku release tension zaman first year.
Stress dengan setan-setan dalam kenanga,
Hujung minggu, tak ada training, sampailah aku ke sana.

Kisah pembuli, mereka orang first yang tahu.
Ayah Da risau masa tu,
Cik Da syak pembuli suka aku.
Haha. Lawak bila ingat balik.
Bila dapat tahu pembuli dah tak ada,
Baru mereka lega.

Mak mbah dan Pak mbah jugak banyak bantu,
Tapaukan makanan sedap-sedap,
Bagi nasihat, cerita-cerita zaman muda,
Bawa balik beraya kat kampung Mak mbah,
Rasa ada keluarga walaupun jauh.

Nuriy dan Afrina pun banyak menyerikan hari,
Tengok budak-budak ni membesar
Mengingatkan aku pada adik beradik.
Mengingatkan aku zaman kecik-kecik dulu.


Thanks Cik Da, sudi datang walaupun tgh sarat.

Adorable Nuriy Nazihah.
A great daughter and the best sista.
Being an Olda sista is not easy.
But, u are the best.
Better than me indeed.


p/s : Sorry if I'm not a good niece, 
       And really sorry if I'm not a great sista to you girl.
      Love you guys Walillahi.



T.H.A.N.K.S  F.O.R  E.V.E.R.Y.T.H.I.N.G

A L L A H   B L E S S   Y O U R   F A M I L I A.





0 comments:

Post a Comment