S.I.L.E.N.T

on Tuesday, October 11, 2011
WAHHH!!
lame x update blog..
kesibukan melanda diriku..
mcm-mcm benda dh aku lalui selama menyepi ni.
so, aku sgt berharap dapat share dgn org sekeliling pengalaman menarik aku ni sbb,,,,,,...........................
bukan semua org dpt rase bnda yang dah lalui ni...
tp sayangnya........
aku xleh share cerita-cerita menarik aku ni.
ape yang aku boleh kongsi kat sini,

aku masuk PALAPES DARAT UNIMAS!!!
dan,...,
 sepanjang aku menyepi ni, aku melalui  MINGGU SUAI KENAL (MSK).
aku sgt sgt sgt sgt sgt sgt berharap dpt share pengalaman MSK aku ngn korang semua tp atas sebab2 tertentu niat tu terpaksa aku batalkan je la..

so, aku cume nk bgtau kat sini, 
BANYAK SGT SGT SGT yang aku dah belajar pasal kehidupan dalam MSK ni.
meh aku listkan supaya korang pon blh belajar sekali walaupun tak lalui MSK ni.


    hormat-menghormati
mmg sgt2 penting dalam hidup.
klau nk kita dihormati , hormat org ain dulu.

  disiplin
teramat-amat penting dalam hidup.
lau kita ada disiplin hidup mmg terurus, mudah.
orang sekeliling pn senang berurusan ngn kita.

teamwork, kerjasama...
aku dpt jumpa ramai sgt manusia2 selfish.
honestly, aku berharap aku tak akan hidup dalam kumpulan selfish.
so, kepada anda-anda yang selfish,
sila berambus!!

mental, mindset.
hidup kita mmg bnyk bnda nk kne fikir.
so, mental mmg kne kuat. set minda yang kita boleh hadapi apa jua rintangan yg akan mendatang. insyaALLAH, kita akan mampu hadapinya.

 keazaman.
azam kena kuat. alang-alang dah buat sesuatu, teruskan ia. jgn sekali-kali berhenti di tengah jalan.

banyak lagi benda yang aku nak share ngn korang,
tp, kemalasan membelenggu diriku yang cun ini.
so, sampai sini saja.
pic nanti aku selit kat post yang lain.

sekian, terima kasih.


0 comments:

Post a Comment