Bulatan Ini.

on Friday, December 21, 2012



hidup dalam satu bulatan,
seluruh bulatan semuanya kenalan,
segala perbuatan,jadi perbualan. 
segala kegiatan, semuanya sampai kepengetahuan. 
sungguh tak berkembang. 
sangat tak menyeronokkan. 


dulu,
masa aku masih baru, 
waktu aku masih tak tahu, 
semuanya salah aku, 
aku hanya mampu mengaku walaupun tak setuju . 
gedik, gatal dan segala G itu dianugerah milik aku. 


sekarang,
bila aku tak layan orang, 
bila aku hidup macam kera sumbang, 
bila bertegur cuma dengan teman, 
bila beramah hanya dengan kawan, 
aku masih juga dipersalahkan. 


terfikir bagaimana lagi nak senangkan orang, 
difikir lagi,buat apa perasaan mereka diutamakan, 
memikirkan, mereka cuma memerhatikan,
bila sampai masa, hukuman dijatuhkan, 
alasannya, sebagai pengajaran. 
tapi sebenarnya, kau memang tak tenang tengok orang senang. 


p/s: bahagia ialah sejauh mana kita pandai sembunyikan derita,
      sedalam mana kita mampu memendam rasa, 
      sekuat mana kita mampu ketawa dalam lara. 























0 comments:

Post a Comment