CERITA

on Saturday, December 15, 2012



sesetengah perkara, kita boleh cerita,
banyak perkara, lebih baik pendam saja.
walaupun kadang-kadang cuba juga untuk luahkan rasa,

saat ditanya cerita sebenar,
aku rasa seperti itu satu sinar,
peluang untuk aku cerita perkara yang kau perlu dengar,
ceritanya panjang lebar,

tapi,
bila difikir dua kali,
aku tak rasa kau akan mengerti,
tambahan lagi,
semua itu hal yang sudah terjadi,
aku sudah terima semuanya dengan rela hati,

petang itu,
aku cuma cerita hal muka buku,
banyak hal  lagi yang kau perlu tahu,
kau perlu dengar sendiri dari aku.
tapi kau perlu berhati batu,
agar kau tak terasa dengan kata-kata aku.


p/s:  aku harap kita punya masa lapang di suatu petang,
bercerita semua yang terpendam sambil makan goreng pisang.

0 comments:

Post a Comment