TAHNIAH dan TAHNIAH!!

on Thursday, December 20, 2012

ALHAMDULILLAH,

disaat tak dapat nak berfikir waras eseymen mana nak settlle dulu,
aku dengan tegasnya buat keputusan untuk update belog tanpa rasa bersalah.

entry kali ni adalah untuk mengucapkan seketul tahniah 
kepada dua orang adikku yang berjaya 
dengan cemerlangnya dalam peperiksaan awam yang berasingan.



untuk UPSR,
adik besor aka aida syazalina
dah berjaya pecahkan rekod keluarga 
dengan menjadi makhluk pertama dapat straight A's..

YOU ARE AWESOME SIS!


untuk PMR,
kakak aka aida syarafana 
dah berjaya mengekalkan rekod keluarga 
dengan mendapat straight A's juga.

WELL DONE SIS!

sejujurnya,
aku dah melalui kesemua peperiksaan awam,
dan ianya membebankan yang teramat,
apabila perlu beat result sebelumnya.

masa PMR,
walaupun dah cipta macam-macam rekod sekolah,
tapi nak kekalkan rekod keluarga tu lagi susah,
aku masih ingat betapa stressnya aku masa tu.
dan aku masih ingat ain rasli jadi telinga aku,
dengar segala kekusutan aku,
and that time,
I was crying due to overstress.
lawak bila kenang balik,
aku bukan selalu serius,
untung ain dapat tengok sisi serius aku,
paling untung dapat tengok aku nangis.
sebab aku bukan jenis pandai nangis.

masa SPM,
main-main je semua tu,
tak berharap pun nak beat result abang,
just berharap dapat cover mana yang tertinggal
sebab masa f4 honeymoon sakan.

dan lebih jujur lagi,
UPSR, PMR, SPM,
cuma sebahagian kecil pengaruh hidup kita,
masa depan kita tak ditentukan olehnya,
bila masuk U,usaha tu penting.

apa-apa pun, tahniah buat dua orang adik tersayang
semoga terus cemerlang di masa depan,
ada peluang, kejarlah sebanyak mungkin ilmu yang dapat,
itu harta yang paling berharga ma dan abah pernah bagi, 
harta kita yang takkan boleh kongsi,
harta yang akan dibawa sampai mati.

p/s: aida syazana masih menunggu result SPM.

0 comments:

Post a Comment