PEHA KANAN DAN KIRI TAK SAMA RASA LAGI

on Wednesday, October 30, 2013



apa yang aku cakap belakang orang,
itu jugak yang aku cakap depan-depan.


{if 
 aku cakap belakang,

only if
aku dah cakap depan-depan

else
aku akan cakap depan-depan.
};

aku diam,
tak jawab soalan?

aku tengah back up kawan.

kawan kita,
tak semestinya semua orang suka,
bila mereka luahkan apa tak kena tentang dia,
diamkan saja,
dan sila terasa.
sebab cubit peha kiri, peha kanan terasa juga.

dan
tegurlah kesalahan kawan,
teguran boleh dalam bentuk cerita atau soalan
cerita biar direct, biar sampai tauladan
soalan tak semestinya ada jawapan,
cukup buat dia fikir dia punya kesalahan,

mungkin saat itu dia hilang pertimbangan,
tak berapa waras buat keputusan,
tak sengaja buat org tak senang.

tapi berdepan kawan tak terima teguran,
maaf tu mungkin last.
jgn tanya kalau lepas ni tiada lagi cerita dan soalan.

mungkin tahap sabar aku dengan kau dah sampai batasan kawan.


p/s : 
hidup bermasyarakat kena ambil tahu kalau kita buat orang tak senang,
 bukan suka hati nak cakap, tulis , baca ikut perasaan.
orang lain juga punya hak untuk tenang




0 comments:

Post a Comment