SETIA II

on Tuesday, October 22, 2013


Is your favorite color blue,
Do you always tell the truth,
Do you believe in outer space,
I'm learning you,

Is your skin as tan as mine,
Does your hair flows side ways,
Did someone took the portion of your heart,
I'm learning you,

If you don't mind can you tell me
all your hopes and fears,
and everything that you believe in,
Could you make a different in the world,
I love for you to take me to a deeper conversation,
Only you take me,

I lend my guard down for you,
And wait for you will to,

If you don't mind can you tell me
all your hopes and fears,
and everything that you believe in,
Could you make a different in the world,
I love for you to take me to a deeper conversation,
Only you take me,

Deeper conversation with me.

diulangi beberapa kali,
mata pada lecture web programming,
fikiran diawang-awangan,
mungkin sebab tak tidur semalam.

dan aku terus mendengar,
jemu, tapi aku suka,
deeper conversation tetap setia,
menjadi ringtone alarm sejak aku tingkatan 4.
dan masih menjadi ringtone alarm ketika aku ditahun 3.

aku rasa aku setia,
tapi aku tak percaya setia sebenarnya,
"sedangkan bayang sendiri pun tak bersama ketika tiada cahaya"

dan pelajaran web programming,aku sedar sesuatu,
kita sendiri pilih apa yang kita mahu ia bersama,
lagu ini, beberapa kali hilang bersama memory card yang dicuri,
tapi aku download lagi,
masukkan ke dalam playlist kembali.

kenapa,
sebab aku suka.
jadi aku berusaha.

prinsipnya sama,
apa yang kita suka,
kita mahu ia bersama,
kita usaha dapatkannya.

bukan cuma harapkan ia tetap setia bersama.
jika mahu bayang-bayang tetap bersama,
cuba berusaha sentiasa dibawah cahaya,
cahaya terang atau cahaya bulan,
itu bukan persoalan,
selagi ada cahaya, selagi itu ada bayang.


p/s: SETIA I,
entry sebelum ni yang aku tak post-post lagi,
tapi sudah expired validiti,
SETIA II,
kesimanbungan saja sebenarnya,

 
 

0 comments:

Post a Comment