Pesan untuk Kawan.

on Monday, January 20, 2014


Dulu kau tak ada sapa-sapa,
Dia datang jadi kawan,
Teman kau susah senang.

Korang macam belangkas,
Sweet sangat, tapi tak belengas.
Jelas korang berkawan ikhlas.
Bila diam kau di faham cuma dengan pandangan sekilas.

Ada kurang kau dia tak boleh terima,
Jangan salahkan dia,
Kau faham kan? Apa hukum itu di sisi agama,
Mungkin itu cara dia nak kau tinggalkan itu semua.

Jadi, kau sembunyikan dari dia,
Dia segala-galanya, kecuali telinga,
Dan kau mula jumpa ada yg sudi dengar dgn terbuka,
Perlahan-lahan, kau jauh dari dia.

Kau dulu yang cuma ada dia,
Kini ramai rakan yg mula menjelma,
Kau diatas roda dunia,
Kau kini punya segala.

Aku cuma nak pesan,
Dia jangan kau lupakan,
Dia jangan kau sia-siakan,
Mengejar yg belum pasti kawan atau lawan,
Kawan yg setia berciciran,kau tak endahkan.

Sungguhnya, bila tiba kau dibawah putaran,
Yg dikejar belum tentu sudi meneman,
Yg berciciran, jgn kau harapkan,
Lupakah kau siapa yg mula meniggalkan.

Lebih teruk jika dia kau salahkan,
Tinggalkan kau dalam kesusahan,
Padahal waktu kau senang,
kau yg mula dulu menghiraukan.
Waktu susah, jgn pernah kau cuba nak menyalahkan.
Ingat, ini aku pesan.

p/s: aku pesan sbb aku dah ada pengalaman. :)
Terima kasih bekas kawan atas pengajaran,
semoga aku tak ulang kau punya kesalahan.







0 comments:

Post a Comment