KACANG MERAH

on Thursday, September 25, 2014


Kacang Merah.
Benda paling best dalam ABC.

Nak-nak kalau kacang yang dia rebus dulu dengan santan.
Perghhhhh. Memang kaw habis.
Rasa tradisional sangat.

Aku ingat, ada satu masa tu,

Kawan aku kata aku kekampungan 
sbb suka sangat kacang merah.

IDK, I just love it.


Petang tadi,
Deting dengan Ma sambil pekena ABC dekat mall.
And Ma buka cerita.

Time Ma pregnant kan aku dulu,
Hari-hari cari ABC kacang merah.
Kat mane ada ABC ,semua pegi try.
Kalau tak de kacang merah,
Kecewa sampai rasa nak nangis.

Mencari punya cari,
Dari KT sampai Kemaman,
At last, jumpa jugak yang kena dgn selera dkt Kmn.

And now,
I know why I love ABC Kacang Merah so much.

p/s: 
ABC kacang merah paling best pernah pekena is kt Penang.
Zaman matrik dulu, dekat Pekan Kailan.
Sampai sekarang gua ingat lagi nikmat dia.



4 comments:

ATIQAH IBRAHIM said...

tetiba rase nak makan kacang merah jugok! *nanges peluk tiang*

AIDASYAMIMI said...

Tiq, rindu!!!!

ATIQAH IBRAHIM said...

perghh! terharu aku! rindu jugok! :*

AIDASYAMIMI said...

bile mg nok mari kemaman?

Post a Comment