HARI MALAYSIA

on Wednesday, October 22, 2014

Few days before Hari Malaysia,
Bermula di profile picture seorang buddy,


dan berakhir di situ juga.




So, pagi 15 Sept tu gua dah start pening-pening lalat,
Pertama, lupa tarikh dah berape hb haritu,
Kedua, konfius Hari Malaysia berape hb.
Maklumlah, dah tak sekolah ni lupa tarikh sikit.
Then, paling konfius, plan on tak ni.
So, gua bertindak wasap mon n lalat.
And, dapat respond positive.
Maknanya, pagi itu, sebelum holiday,
Gua perlu settlekan banyak perkara.

Tak payah cite panjang,
Tak payah cite detail. 
Layan~~~.


OTW ke seremban tengah malam. Penat


Hiking Rumah Api Tanjung Tuan.
Refreshing! View superb.

BBQ di Teluk Biru ke Tanjung Biru gitu-gitu la.
 Mandi manda dulu seround dua.



Melawat Muzium Tentera Darat

Merendek area Pee Dee

Balik!

Sejak sekian lama entry ni pending,
Ni pun banyak gambar tak de.
Gambar semua dalam lappy,
dan malangnya lappy takde.
Mana yang ade je kite tempek dulu ye.
Malas nk janji nak tempek lain kali ke ape, 
Nanti mungkir janji pulak.

Btw, trip kali ni singkat sangat.
Tak puas lagi bergalok ngn buddy sekalian.
Mengimbau memori di Sibu.
Mak sal masak mmg sedap.
Tak pelik kalau sal pun power jugak masak.
and gua rasa gua mmg takut muzium.
Seram baq ang lau masuk kt bilik sebelum merdeka,
Patung-patung dia tu. Seram lah!

And tips untuk kali ni.
Kalau nak travel, jgn lupa bawak pod.
Tak kisah la monopod ke tripod ke.
Yg memudahkan lah nak amek gambar.
Tengok pic last tu.
Seksa weyh nak maek gambar semua org
 sekali ngn sign board.
Last sekali abg KTM tolong.
Nasib jugak.

And, Pee dee memang bandar tentera darat.
Amazing sekali, jalan raya kat area muzium tu warna merah.
Tak tau la sebab special ke apa.


p/s: Gua sepatutnya stay up untuk siapkan method ma,
bukan update blog. sighhh











0 comments:

Post a Comment