BROGA HILLS

on Wednesday, October 22, 2014

Lepas balik dari Pee dee,
Gua tak plan nak balik Subang terus.
Sebab abah balik ganu,
Tak de orang kat bilik,
So gua pun plan nak sambung merayau.

Time gua upload pic dalam train otw g Seremban tu,
Arah ada komen mintak gua melawat dia.
So, gua rasa ni oppurtunity la kan.
Timing cantik, then gua amek tiket terus ke tempat Arah.


Seram giler perjalanan dari Seremban ke tempat Arah.
Dah la train tengah malam,
Sepanjang-panjang ladies coach,. cuma ada aku ngn lalat.
Nasib jugak ade lalat buat teman.

Jeng, jeng! Sampai kat tempat Arah.
Mula-mula pegi ICT dulu sebenarnya.
Lepas ICT tutup baru pegi layan busking kt Bukit Bintang.
Dari Bukit bintang, last min plan,
Sampai lah kami di Broga Hill.

Terima kasih pada Waze sebab tunjuk jalan ke Broga,
Nak cari tempat ni tak susah mana,
Nak naik pun tak susah mana.
Broga ni bukit je pun.
Tapi, nak turunnya tu aduyaiii.
Seksa! sebab dia bukit lalang.
Tak de akar pokok ke apa.
Dah la curam, kalau pakai track nak je gelongsor turun.

Tips kali ni,
Pakailah pakaian yang bersesuaian
dan bawak touch light sekali.
Gelap weyh nak panjat pagi-pagi buta tu.
Dan parking kena bayar RM2 walaupun 
tu bukan proper parking,
Amek kesempatan betul.

Jalan nak naik tu tak susah pun,
Ikut je denai yang dah ada,
And, dah sampai atas,
Broga ni ada empat peak.
Kalau boleh, naik la sampai peak yang atas sekali.
Baru la betul-betul khatam kan.

Tu je kot cerita broga.
And, Gua dapat kawan baru.
Nama dia Arep.
Sarawakian.
Arah tu kawan sekolah gua.
Dah 9 tahun kenal.

Nah, belanja video satu.


0 comments:

Post a Comment