B atau H dan O.D.O.H

on Tuesday, November 13, 2012





Bodoh,Hodoh
Aku kata kau bodoh,kau kata aku hodoh,
Tapi kau punya bodoh bukan bodoh biasa,
Kau bodoh tahap keajaiban dua kelima,

Aku rasa,
Lebih baik hodoh daripada bodoh,
Hodoh rupa itu bergantung pada insan yang menilai,
Menilai dari hati suci atau hati yang dikuasai hasad dengki,
Namun, ingatlah ciptaan tuhan tidak boleh dimaki,
Kejadian tuhan harus dihormati,
Walaupun ia seekor babi,

Aku juga rasa,
Bodoh itu semua orang boleh nampak,
Dari cara kau bercakap dan bertindak,
Kau bodoh, tapi kau berlagak bijak,
Sampai bila-bila bodoh kau takkan berganjak,
Teguran aku untuk buat kau nampak bijak,
Tapi kau taknak terima, malah kau siap boleh gelak,

Aku pasti,Bodoh kau bukan bodoh abadi, 
Masih boleh dirawat lagi,
Hanya perlu sucikan hati,
Ambil teguran untuk perbaiki diri.
Bukan orang yg menegur kau maki,










0 comments:

Post a Comment