RAMA-RAMA, BUAYA. KUCING & IKAN 3 RASA

on Wednesday, November 14, 2012


Percaya,
Subjektif bergantung kepada individu,
Aku susah nak percaya bukan sebab aku selalu kena tipu,
Tapi sebab aku kenal ramai penipu dan yang tertipu.

Memang silap mangsa kalau terlalu percaya kepada sang buaya,
Akhirnya mereka sendiri kecewa, menangis sampai bengkak mata.

Bagi si buaya,
Percaya itu memang sangat berkuasa,
Bila dah dapat mereka akan salah guna,
Si mangsa akan buta mata walaupun kawan-kawan mereka cerita.

Kadang-kadang,
Si buaya saja suka-suka jual ayat-ayat cinta,
Tapi si rama-rama mudah sangat percaya,
Kucing mana lepas ikan depan mata??
Si rama-rama sudah jadi ikan masak tiga rasa.

Lumrah dunia, belajar daripada pengalaman,
Tapi mungkin  ramai yang lupa apa yang Islam sarankan,
Aku bukan ustazah, tapi aku sokong bercinta selepas nikah.

p/s: mungkin aku tak layak bercerita soal agama,
       tapi aku layak berkongsi apa yang aku rasa.






0 comments:

Post a Comment