DENDAM atau SEKADAR KENANGAN??

on Sunday, March 31, 2013



ya! aku memang gembira,
jika kau dapat dengar balik ayat-ayat berbisa,
ayat yang kau pernah guna,
gembira jika kau dapat rasa juga bagaimana sakitnya.

dulu,
kau sedap mengata aku,
depan khalayak, sengaja buat aku malu,
cerita kau sembang belakang pun aku tahu,
dan aku tahu, kau buat semua tu sebab cemburu.

sekarang,
kau buat apa yang kau mengata aku dulu,
tersenyum melihat gelagat kamu,
tergelak bila teringat semua penghinaan dulu,

aku tak berdendam,
peristiwa lalu bukan selalu dalam ingatan,
cuma bila melihat gelagat kalian,
aku jadi terkenang.

pasal ayat berbisa,
teliti balik ayat perenggan pertama,
itu semua jika,
aku takkan baling kalian semula,
sebab aku tahu bagaimana sakitnya.

tapi aku percaya,
lebih baik bagi seseorang terasa,
dari biarkan mereka terus berdosa,

dan apa aku buat,
aku pilih untuk hanya melihat,
supaya dapat gelakkan kau punya gelagat,
aku sedar itu semua jahat,
persetankan semuanya, aku bukan malaikat.

p/s:tak kisah kalau nak kata aku berdendam,
aku juga punya perasaan.

0 comments:

Post a Comment