PEREMPUAN

on Friday, October 12, 2012
perempuan,
jika tidak mahu dianggap murahan, jagalah adab dan perlakuan,
peliharalah pertuturan dan pergaulan, berkawan ada batasan,
semua itu landasan hidup Islam, aku tahu kamu bukannya tiada pengetahuan,
cuma tidak diamalkan dalam kehidupan seharian.

aku juga tidak sempurna, aku bukanlah orang kuat agama,
aku hanya insan yang hina, terkadang aku juga leka,
tapi aku punya hati yang ingin menjaga,
juga punya rakan yang cakna mengingatkan kala aku leka.

aku buka mahu mengata, aku cuma ingin berpesan,
seasyik manapun kalian bercinta, ingatlah pada batas pergaulan,
gembirakah drama dan adegen cinta kalian menjadi perhatian?

p/s: aku sudah serabut mata,
ke kelas mengaut dosa bertimbunan.

2 comments:

ATIQAH IBRAHIM said...

hahahaha..aku tahu sape!..:P

AIDASYAMIMI said...

sape-sape??? cite siket, gambaq sekeping pun xpe.

Post a Comment