TAKSUBKAN JANTAN

on Tuesday, October 9, 2012
hari ini, terjadi satu insiden yang meluaskan pemandangan,
dalam hidup ini, wujudnya perempuan yang taksubkan sang kumbang,
walaupun cuma segolongan, ia tetap memalukan,
lebih menyedihkan, perempuan itu merupakan seorang kawan.

tidak terlalu rapat untuk aku panggil teman,tapi kami berkongsi cerita termasuk cerita cintan,
dia cantik menawan, pujaan ramai jantan, dunia aku, jantan hanya sebagai kawan,
ada perbezaan, tapi kami tetap kawan.

satu hari, dia ceritakan perihal sang kumbang yang dia sedang berkawan,
bukan kumbang tempatan tapi si awang hitam,
bila ditanya pandangan, lantang dinyatakan aku tidak berkenan.

bukan berfikiran prejudis,namun sudah banyak kes,
awang hitam berumpankan ayat manis,memancing hati si gadis.

beberapa hari kemudian, seorang rakan prihatin datang,
segala temberang dan permainan si awang hitam dibongkarkan.
atas dasar seorang kawan, cerita si awang hitam aku sampaikan,
tidak sampai hati melihat gadis menawan terus digelakkan diluar pengetahuan.

namun, gadis menawan sudah taksubkan jantan,gadis prihatin dijadikan lawan,
mungkin malu mengakui kebenaran,si gadis menawan telah dipermainkan.

wahai gadis menawan,pendekatan apa lagi harus aku gunakan,
bukalah mata agar dapat kau bezakan dan membuat pilihan,
antara kawan dan jantan mana yang patut kau percayakan.

bila terlalu taksubkan jantan, wujudlah istilah murahan

p/s: busy body and caring are two different things.
itu juga kau harus pandai bezakan.

0 comments:

Post a Comment