DAN LAGI WATAK

on Wednesday, April 10, 2013



aku masih ingat,
ada lagi satu watak.
tak pasti nak bagi title apa,

kami bercerita hal ini sekali saja,
itu pun tak lama,
sekadar bercerita untuk makluman bersama,
dan kau tinggalkan kami dengan tanda tanya,
apa motif kau sebenarnya?

sebelum aku,
kau berkawan dengan dia,
agak rapat, kau pernah call dia,
masa tu aku ada dalam kereta,
kau pun sms dia juga,
tegur kenapa kaki dia nampak kecil saja.

mungkin masa tu kau tak tahu
 kami rapat sebenarnya,
dan sampai satu masa,
kau tak mengaku
yang selama ini kau yg berkawan dengan dia,

tak logik langsung pengakuan kau tu sebenarnya.
pengakuan itu perlu diganti katanya
penipuan lebih tepat agar lebih benar ceritanya,
dan kebenaran dah terbongkar rasanya.

aku tak tahu apa dia rasa,
tapi aku tertanya-tanya.
kenapa?
dan sebab apa?

aku harap bukan aku sebabnya.
aku harap aku tak ada kena mengena,
dan peristiwa itu buat aku tak percaya,
juga buat aku tak selesa.
selagi persoalan itu masih dalam kepala.

p/s: soalan aku ni semua akan terjawab tak rasanya?

.







0 comments:

Post a Comment