TUTUP TETAP NAMPAK

on Tuesday, April 23, 2013


telah ramai yang aku dapat kaburkan mata mereka.
aku dendangkan mereka dengan kata-kata orang berhalwa,
aku lihatkan mereka senyum tawa,
agar mereka percaya,
aku baik-baik saja.

tapi dia,
masih dapat menghidunya,
walau sejauh mana aku cuba sembunyikan ia,
walau dengan aku sebenarnya tak rapat mana,
tak seakrab aku dengan mereka,

tapi dia,
dapat meneka,
dapat rasa apa aku rasa,
dapat tahu tanpa aku cerita,
dapat faham tanpa aku mengadu domba.

tapi dia,
dapat baca segala lara,
dapat rasa beban yang aku bawa,
dapat lihat serabut dikepala,

tapi aku,
cuma bawa muka bercuka,
cuma bawa hati yang lara,
tanpa banyak bicara,
minta hulurkan bahunya.
walaupun masa gembira,
tak pernah cari dia.

dan dia
tak pernah kata apa-apa.
selain beri kata-kata bertenaga,
agar aku kuat semula.


p/s: T E R I M A  K A S I H . :)
* aku takkan lupa jasa-jasa kau.

0 comments:

Post a Comment