MIMPI TADI

on Saturday, April 27, 2013



semua lancar, semuanya selesa,
semua terseyum gembira,
dapat rasa apa itu bahagia,
indahnya mimpi tadi seperti realiti.

separuh sedar, aku tahu ia cuma mimpi,
bingkas bangun lalu jam aku cari,
3.05 pagi dan aku terseyum sendiri,
kata orang waktu-waktu begini,
mimpi bukan hanya mainan duniawi,
mungkin petanda atau apa yang akan terjadi,
aku tak percaya mana sebab teori ini tiada siapa kaji,
tapi aku masih berani tersenyum sendiri.
seolah-olah yakin mimpi tadi akan jadi realiti.

dan dalam separuh kesedaran lagi,
aku takut untuk teruskan bermimpi,
indah, gembira, bahagia lagi,
tapi dalam separuh kesedaran itu aku tahu ia takkan jadi realiti,
ya, memang masa depan ketentuan illahi,
tapi aku tak berani nak bermimpi,
bukan takutkan mimpi atau realiti,
tapi aku takut aku kecewakan hati sendiri.



p/s: mimpi indah sebenarnya lebih ngeri dari mimpi ngeri
 bila jauh dalam hati kita tahu sendiri
 ia takkan jadi realiti






0 comments:

Post a Comment